Alimentatia de dupa sarbatorile de iarna

January 3, 2011 :: Dieta 

Sarbatorile de iarna au trecut si una dintre preocuparile noastre este cum putem reveni la kilogramele care ne-au completat perfect tinutele la inceputul acestei vacante, sau cum sa reusim sa ne atingem unul dintre obiectivele acestui an – obtinerea siluetei mult visate. Indiferent de sezon, secretul consta intr-un stil de viata echilibrat, adica o alimentatie adecvata si un program regulat de exercitii fizice.

“Odata intorsi la activitatile zilnice care ne solicita foarte mult atentia si concentrarea, organismul nostru are nevoie de o bogata sursa de fibre, nutrienti, vitamine si minerale.
Avand toate aceste beneficii, cerealele integrale sunt alimente de baza in alimentatia zilnica, contribuind la o alimentatie echilibrata.
In plus, micul dejun care include in fiecare dimineata si cereale integrale ajuta la mentinerea unei greutati ideale si la o stare generala de bine pe parcursul intregii zile”, explica Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice “Nicolae Paulescu”.

Detoxifierea organismului este un proces absolut esential dupa sarbatorile de iarna. Aceste zile de sfarsit de an in care ai avut pe masa foarte multe alimente grase, dulci si prajite nu sunt tocmai bune pentru organism, mai ales dupa o anumita varsta.
Printre semnele ca ai nevoie de o detoxifiere se numara:

  • *Prezenta oboselii, a stresului si a senzatie de iritare,
  • *Lipsa puterii de concentrare si invatare,
  • *Dureri de cap si stari de ameteala,
  • *Limba incarcata dimineata,
  • *Transpiratie urat mirositoare,
  • *Halena,
  • *Cosuri si probleme ale pielii.
  • Totusi, chiar si fara prezenta acestor semne, corpul tau se va bucura oricand de o detoxifiere, mai ales dupa ce mananci foarte variat, foarte mult, in special carne.

    Pentru asta va recomand sa urmati programul de toxifiere al Dr. Ohsawa si solutia de curatire a intestinului Shank Prakshalana.

    Dupa efectuarea detoxifierii organismului, este recomandat sa urmati o dieta echilibrata, care se poate tine fara prea mult efort, respectiv regimul alimentar oriental – yin-yang. Principiul de baza este acela de a consuma cate trei zile la rand o serie de alimente „yang”, urmand ca in urmatoarele trei zile sa consumam alt tip de alimente numite „yin”.

    A nu se combina mai multe tipuri de alimente Yang de origine animale intr-o zi (ex: daca alegeti in prima zi sa mancati carne de fazan nu mai gustati si lactate sau peste, alegeti in urmatoarea zi sa mancati peste sau lactate yang) si obligatoriu beti cel putin doi litri de apa sau ceai din plante zilnic.