Alimentatia in antrenamentul cardio

October 14, 2008 :: Exercitiul-aerob 

Majoritatea dintre noi avem masina. In momentul in care ne aflam la benzinarie, trebuie sa alegem dintre mai multe tipuri de combustibil pe cel care urmeaza sa il folosim, in functie de performantele si nevoile automobilului nostru. La fel se intampla si cu organismul uman. In functie de scopul urmarit, de antrenamentul efectuat, consumam alimente corespunzatoare. Spre deosebire de antrenamentul pentru masa musculara, antrenamentul cardio, isi propune ca rezultat principal imbunatatirea preformantei cardiovasculare si arderea grasimilor in prezenta oxigenului. Ambele rezultate pot fi realizate pe parcursul sesiunii de aerobic.

Daca scopul este doar cel de a imbunatati performantele cardiovasculare, atunci suntem nevoiti sa limitam performantele. Ca si in antrenamentul pentru masa musculara, vrem ca inainte de antrenamentul cardio sa consumam alimente pe baza de carbohidrati complecsi. O gustare pe baza de zahar nu va asigura necesarul de energie si s-ar putea chiar sa duca la scaderea performantei. Excesul de zahar acumulat inainte de antrenamentul cardio ar putea dauna. Cand ingeram cantitati mari de zahar, pancreasul trebie sa secrete insulina pentru a neutraliza zaharul din organism. Nivelul ridicat de insulina in sange inhiba functia ficatului de a metaboliza grasimile. Aceasta include bauturi dulci, bauturi pentru sportivi care de obicei stau in stomac mai mult decat apa rece obisnuita.
Cum bine stim, arderea intr-o cantitate mai mare sau mai mica a grasimilor are loc in timpul exercitiului aerob. Asadar daca scopul nostru este sa ardem grasimile, doar apa trebuie bauta inainte si in timpul antrenamentului cardio.

Ca sa inchei aluzia facuta la inceputul acestui articol referitoare la vehicol, pot compara bujia de la masina cu sportul iar combustibilul cu nutritia. Daca nu exista amandoua, nu vei obtine foc, nu vei obtine rezultate.

Sportul constitue scanteia. Alimentatia este combustibilul.

« …continuare… »