Crononutritia – Iarna

February 20, 2010 :: Dieta 

Iarna functiile organismului nostru incetinesc. Organele care sufera in aceasta perioada sunt rinichii si bila. Gustul care caracterizeaza iarna este cel sarat, iar culoarea negru. Iarna organismul nostru are tendinta de a acumula enrgie si putem lua in greutate.

Crononutritia - Iarna Cerealele sunt indicate pentru a fi consumate in aceasta perioada, ele furnizeaza energie: grau, orezul, fulgii de ovaz, meiul, quinoa, amarantul, hrisca, chia, salba. Pe timpul iernii muraturile in deosebi varza murata sunt un aport bun de vitamina C.
Legumele iernii sunt: dovleci, anghinare, ridichea alba, praz, fenicul, fecla, andive, ceapa, cartofi.
Fructele iernii sunt: merele, perele, citricele, macesele.
Tot acum este indicat si consumul de nuci si alune.
In aceata perioada se consuma si o cantitate mai mare de carne. Dintre alimentele de origine animala se recomanda: carnea de pui, fazan, carnea de porc (de curte), pestele.
Trebuie constientizat ca alimentele ne influenteaza atat structura, cat si partea emotionala, psihica si spirituala.

Perturbarea bioritmului zilnic (mese haotice, saritul peste mese, cina copioasa) duce la o multitudine de patologii, afectiuni digestive, cardio-vasculare, cancer, etc.

Citeste in continuare urmatoarele anotimpuri:

Primavara – suportata cu greu de cei cu temperament sangvinic.

Vara – suportata greu de temperamentul melancolic.

Toamna – suportata greu de cei cu temperament coleric.

Crononutritia – Influente asupra bioritmului uman.