Crononutritia – Primavara

February 20, 2010 :: Dieta 

Primavara este anotimpul renasterii dar si cel al schimbarilor in organismul nostru. Este anotimpul asociat cu ficatul. Acum este momentul in care trecem de la un consum mare de carne la un consum din ce in ce mai bogat in legume de sezon: urzici, ceapa verde, sparanghel, patrunjel, morcov, mazare noua, praz, gulii, ridichi, broccoli si foarte multe salate verzi.
Pentru ca nu putem elimina in totalitate proteina, si organismul are nevoie si de proteina animala, primavara este bine sa consumam in special: peste(pastrav, ton), carne de miel, iepure de casa. Spre sfarsitul primaverii apar si fructe precum : cirese, capsuni, coacaze care sunt indicate a fi consumate.

Crononutritia - Primavara
Dupa cum bine stim cu totii la inceputul primaverii sunt anumite persone afectate de asa numita “astenia de primavara”. Ea poate fi combatuta daca folosim in alimentatia noastra coacaze (care stimuleaza creierul), morcovul (reduce oboseala fizica si psihica, stimuland starea generala a organismului).
Uleiul extravirgin de in sau masline este foarte indicat primavara fiind cunoscut ca fiind bogat in acizi grasi omega 3 si omega 6.
Capsunile, ciresele sunt puternic detoxifiante ale organismului dar si protejeaza impotriva unor forme de cancer.

Dupa cum stim in aceasta perioada de primavara avem si postul Pastelui, prilej de care ar trebui sa profitam si sa ne detoxifiem organismul, evitand consumul excesiv de produse animale.

Citeste in continuare urmatoarele anotimpuri:

Vara – suportata greu de temperamentul melancolic.

Toamna – suportata greu de cei cu temperament coleric.

Iarna – suportat greu de cei cu temperament flegmatic.

Crononutritia – Influente asupra bioritmului uman.