Crononutritia – Vara

February 20, 2010 :: Dieta 

In aceasta perioada energia in organism se amplifica. Organele asociate cu acest anotimp sunt inima si intestinul subtire. Vara trebuie sa profitam de alimentele oferite de natura in starea lor naturala (cruda, vie) fara sa le procesam. Im aceasta perioada este indicat sa eliminam carnea de orice fel.
Vara trebuie crescut consumul de lichide in special de apa oligominerala cu putina lamaie cu preponderenta in zilele caniculare.

Crononutritie - Vara In mijlocul verii stomacul este cel mai solicitat de aceea trebuie sa consumam cat mai multe fructe si legume apoase. Ex: rosiile, ardeii, ceapa verde, fasolea verde, dovleceii, castravetii, salata verde, telina, mazarea verde, vinetele, piersicile, perele de vara, nectarinele, pepenele, prunele, smochinele crude.
In ultima parte a verii apar: porumbul de fiert, ciupercile, cartofii dulci, dudele dar tot acum putem consuma si orez.

Vara este indicat sa consumam laptisor de matca deoarece acum isi manifesta cel mai bine calitatile tonifiante. Deasemenea afinele sunt un fruct indicat in aceasta perioada, pentru calitatile lui in prevenirea problemelor digestive.

Lecturati in continuare:

Toamna – suportata greu de cei cu temperament coleric.

Iarna – suportat greu de cei cu temperament flegmatic.

Primavara – suportata cu greu de cei cu temperament sangvinic.

Crononutritia – Influente asupra bioritmului uman.