Exercitiul de tip anaerob

October 24, 2008 :: Antrenament, Exercitiul-anaerob 

Exercitiul de tip anaerob, foloseste energia rezultata in urma proceselor chimice, la nivelul muschilor care transforma glicogenul (inmagazinarea,acumularea energiei necesare pentru un antrenament) in energie.

Importanta exercitiului anaerob in procesul de slabire nu trebuie subestimata deoarece reprezinta modalitatea principala prin care se poate creste masa musculara, rezultand cresterea ratei metabolice si de aici o ardere mai mare de calorii.
Muschii sunt foarte benefici pentru slabire, fiind un tesut metabolic activ, ard caloriile doar existand.

Un antrenament cu greutati bine facut, creste rata metabolica(implica un consum mai mare de calorii) pentru mult timp dupa terminarea lui, pana la 72 de ore, spre deosebire de antrenamentul de tip aerob, in care putem vorbi la finalul lui de o accelerare a ratei metabolice timp de numai o ora-doua.

Cei care isi doresc masa musculara, forta, trebuie sa solicite organismul folosindu-se de exercitiul fizic anaerob.

Dimensiunea unui muschi, stim cu totii, creste atunci cand este supus unui antrenament de forta. Pot fi mai puternici si mai masivi oamenii care au un numar mai mare de fibre musculare decat cei cu un numar redus de fibre musculare. Numarul fibrelor musculare este diferit de la o persoana la alta(intervine mostenirea genetica a fiecaruia). Structura muschiului nu este deloc simpla. Muschiul striat este alcatuit din fascicule de fibre iar fasciculele, din fibre musculare striate.Exercitiul anaerob are capacitatea de a mari numarul acestor fibre musculare striate, facand posibila o crestere in dimensiune a muschilor, in imbaj popular ”muschi mari sau plini”, hipertrofie musculara.

Probabil ca fiecare v-ati pus intrebarea “cum cresc muschii?…” Raspunsul este urmatorul:

  • o alimentatie corespunzatoare;
  • un program de odihna necesar refacerii tesutului muscular in urma solicitarii lui la antrenament;
  • precum si rabdare, rezultatele nu vor putea fi pe masura asteptarilor daca ne grabim.

Puteti incerca, in sala de antrenament, sa va luati pulsul in timpul antrenamentului,daca pulsul ajunge pana la 60-70% din pulsul maxim atunci inseamna ca faceti exercitii de tip anaerobic. Atunci cand pulsul este mai mare de 60-70% inseamna ca faceti exercitii de tip aerobic.

Este de preferat ca ambele tipuri de exercitii sa faca parte din activitatile dumneavoastra. Exercitiul anaerob se bazeaza pe rezistenta, iar ca un alt beneficiu este cel de intarire a rezistentei musculare si osoase.
Exercitiul de tip aerob sta la baza arderilor grasimilor din organism.

Marian Stoian