Folosirea corecta a exercitiului aerobic

October 14, 2008 :: Exercitiul-aerob 

Cresterea conditiei fizice este determinata de frecventa, intensitatea si durata exercitiilor aerobice. Fiecare sesiune ar trebui sa dureze intre 20 si 60 min, efectuate de 3 sau 5 ori pe saptamana la un nivel de intensitate calculat in functie de rata batailor maxime ale inimii (60-90%) conform Colegiului American de Sport si Medicina.

In primele 15 min de exercitiu aerobic, glucoza sau zaharul din muschi este folosit pentru energie. Arderea grasimilor incepe abia dupa 15-20 de minute de activitate aerobica. De aceea este important ca sesiunea de aerobic sa dureze cel putin 30 min.

La sesiunea de aerobic cu o durata mai mare de o ora, grasimile continua sa se arda, in prezenta oxigenului, dar intr-o cantitate mai mica decat in prima ora.

Sesiunea de aerobic mai mare de o ora, creste riscul de accidentare din cauza oboselii. Crescand frecventa sesiunilor ( mai mult de 5 ori pe saptamana) nu se acorda corpului sansa de a-si reveni complet si poate rezulta o scadere a sistemului imunitar. Este important sa ascultam ceea ce corpul nostru incearca sa ne spuna. Odihna, somnul adecvat (intre orele 21.00-02.00), alimentatia sanatoasa, toate devin mai importante cand, cererile asupra corpului nostru, sunt peste limita normala a nivelului de stres zilnic.

In timpul sarcinii nu este recomandat nici un fel de exercitiu fizic efectuat din pozitia ghemuit, dupa luna a patra de sarcina. Bataile inimii nu ar trebui sa depaseasca 140 batai/min. Evitati exercitiile care contin flexia sau extensia extrema a articulatiilor, aceasta pentru ca articulatiile sunt slabite in a doua perioada a sarcinii.

Deasemenea, sunt excluse exercitiile in care se executa saritul. Este important sa mentinem nivelul de conditie fizica pe timpul sarcinii si nu sa crestem sau sa imbunatatim acest nivel. Timpul in care putem face acest lucru este inainte de sarcina, si nu in timpul ei. Astfel, rezumati-va la exercitiile si miscarile de baza, simple. Mentineti exercitiul intens pana la o perioada de 15 minute o data. Este foarte important sa evitam Valsalva maneuver ( tinerea respiratiei) in timpul exercitului. Nu numai ca afecteaza bebelusul, dar priveaza muschii de oxigen si produce crampe musculare.

« …continuare… »