Mancarea – mancam ca sa traim

February 26, 2010 :: Alimentatia optima, Nutritie 

Prepararea felurilor de mancare trebuie sa fie cat mai simpla, cat mai naturala. Mancarurile sofisticate, care conţin multe ingrediente si sosuri, sunt în general indigeste, dezechilibrate nutritional, cu densitati energetice mari (500–800 Kcal). Rezultatul consumului acestor tipuri de mancaruri nu face decat sa ne mentina flamanzi, ne vor face supraponderali, obezi, iar în final ne vor îmbolnavi tocmai de maladiile civilizatiei moderne: hipertensiune, colesterol marit, boli de inima, diabet de tip 2, cancere, maladii neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson).

mancare-gostoasa-dar-

Sfaturi in prepararea alimentalor:

  • • Pastrarea calitatii nutritive a ingredientelor prin reducerea timpului de pregatire
  • • Evitarea unor moduri de a gati cum ar fi prajirea, frigerea neadecvata, utilizarea rantasurilor, utilizarea microundelor
  • • Alegerea corecta a grasimilor, atat utilizate în stare cruda, cat şi pentru prajit, copt (se vor utiliza cele rezistente cu PF peste 190 C)
  • • Limitarea utilizarii grasimilor saturate de origina animala (seu şi untura industriale, unt)
  • • Excluderea grasimilor artificiale (margarine, shorthening – acesta se foloseste în alimente industriale cum ar fi: cozonac, cornuri, produse de cofetarie si patiserie etc)
  • • Evitarea unor combinaţii neadecvate între ingrediente, cum ar fi: grasimi cu zaharuri, grasimi cu amidonoase, proteine animale cu grasimi, proteine animale cu amidonoase s.a.