Minerale

La fel ca si vitaminele, mineralele sunt esentiale fiecarui proces care se produce in organism.

Mancati o portie de alimente bogate in minerale cum ar fi varza creata, varza, radacinoase, produse lactate degresate, cum este iaurtul, seminte sau nuci, alaturi de o multime de fructe proaspete, legume si alimente integrale cum sunt lintea, fasolea si cerealele integrale.

Rolurile mineralelorin organism:

  • Calciul, magneziul si fosforul ajuta la buna functionare a oaselor si a dintilor. Semnalele nervoase, vitale pentru creier si muschi, depind de nivelul calciului, magneziului, sodiului si potasiului din organism.
  • Oxigenul este transportat in sange cu ajutorul unui compus de fier.
  • Cromul ajuta la controlul nivelului zaharului din sange.
  • Zincul este esential pentru refacerea, vindecarea si buna functionare a organismului.
  • Seleniul si zincul ajuta la intarirea sistemului imunitar.
  • Buna functionare a creierului este in stransa legatura cu nivelul de magneziu, mangan, zinc si alte minerale esentiale.

Acestea sunt numai cateva dintre miile de roluri pe care le joaca mineralele in pastrarea sanatatii organismului omenesc.

Avem nevoie de portii mari de calciu si magneziu, pe care le gasim in legume precum varza creata, varza obisnuita si radacinoase. Cantitati mari se gasesc si in nuci si seminte. Calciul simplu se gaseste in cantitati mari in produsele lactate.

Fructele si legumele furnizeaza cantitati mari de potasiu si, in echilibru, cantitati mai mici de sodiu. Semintele, nucile, lintea si fasolea uscata, alaturi de mazare si cerealele integrale – sunt surse foarte bogate de fier, zinc, magneziu si crom.

Seleniul se gaseste din belsug in nuci, fructe de mare, alge si seminte, in special cele de susan.

Luati un supliment de multiminerale continand eel putin urmatoarele: calciu 100 mg, magneziu 100 mg, fier 10 mg, zinc 10 mg, mangan 2,5 mg, crom 25 mg, seleniu 25 mg.