Quinoa – contine cei opt animoacizi esentiali

January 26, 2010 :: Alimentatia optima, Gastrotehnia 

Din punct de vedere botanic quinoa apartine familiei Chenopodiaceae la fel ca spanacul sau sfecla, chiar daca in general este asimilata cerealelor, datorita compozitiei si a utilizarilor similare. Planta poate atinge o inaltime de 2 m si are semintele in varf grupate sub forma unor ciorchini conici. Ciclul vegetativ al plantei este de 150 pana la 200 zile. In mod uzual se cultiva in octombrie pentru a putea fi recoltata in mai. Exista numeroase varietati de quinoa, insa cea mai apreciata dintre toate este Quinoa Real (quinoa regala) care are bobul mare si o incarcatura nutritionala sporita.

Quinoa este una din plantele cele mai nutritive din lume. Boabele sale sunt bogate in proteine atat cantitativ, cat si calitativ (proteine superioare datorita diversitatii amino-acizilor prezenti). In plus continutul sau bogat in acizi grasi esentiali, in minerale (fier, calciu, magneziu ) si fibre face din quinoa un aliment complet si modern.

Exista numeroase varietati de quinoa, insa cea mai apreciata dintre toate este Quinoa Real (quinoa regala) care are bobul mare si o incarcatura nutritionala sporita.

Varietatea Quinoa Real este apreciata pentru culoarea sa deschisa, marimea boabelor si aportul ridicat de proteine.
Analiza nutritionala a acestei varietati releva urmatoarele date pentru 100 g produs uscat:

  • -proteine: 12,5 g
  • -lipide: 5,5 g
  • -glucide: 63,7 g
  • -minerale: 2,2 g
  • -valoare energetica: 354 Kcal/1499 Kj
  • Din punct de vedere al proteinelor, quinoa prezinta avantaje de netagaduit:

  • *o cantitate de proteine net superioara cerealelor uzuale;
  • *cantitativ, contine cei opt amino-acizii esentiali si in plus acestia au o buna repartizare;
  • *o cantitate de 150 g este echivalenta cu un ou atat ca si continut, cat si ca valoare proteica;
  • *in plus quinoa nu contine gluten, un complex proteic pe care majoritatea cerealelor il contin.
  • Toate acestea fac din quinoa un aliment indicat pentru:

      intoleranta la gluten;
      vegetarieni;
      bebelusi;
      femei insarcinate;
      femei care alapteaza;
      sportivi.

    Haideti sa urmarim cum se prepara acest aliment. Pentru mai multe retete cu quinoa va invit sa acesati
    forum despre quinoa