Regimul Ohsawa – Un mod sanatos de purificare si detoxifiere a organismului

January 4, 2010 :: Dieta 

Astazi va scriu cateva cuvinte despre regimul Ohsawa, denumit si regimul nr. 7 al doctorului Ohsawa.
Aceast regim alimentar face parte din programul meu de nutritie de mai bine de 5 ani, impreuna cu alte alimente nutritionale menite sa imbunatateasca starea de sanatate si sa intareasca sistemul imunitar, care in cazul unei perioade de stres devine dezechilibrat si instabil.
Regimul de purificare si detoxifiere a organismului este considerat foarte sever, dar si cel mai eficient dintre toate metodele de purificare si detoxifiere a organismului propuse de dr. George Ohsawa (fondatorul macrobioticii).

cereale-regim-oshowaPe ce se bazeaza Regimul Ohsawa?

  • * Trebuie sa mancam alimente care sunt intr-un echilibru perfect cu mediul inconjurator, fiind astfel evitate toate bolile.
  • * Regimul trebuie adaptata fiecarui sezon.
  • * Este necesar consumul exclusiv al alimentelor in mod natural (sa evitam cerealele rafinate si sa consumam pe cele integrale).
  • * Dieta este bine sa aiba urmatoarea compozitie: 80% pana la 90% din hrana sa fie reprezentata de cereale integrale si restul din apa plata minerala sau apa de izvor.
  • Dieta Ohsawa curata organismul de impuritati, elibereaza traseele energetice din corp, permitand curgerea energiei prin meridianele energetice. Creeza o limpezire si o claritate considerabila a mintii, imbunatateste digestia, regleaza secretiile hormonale, iar tenul capata stralucire.

    Durata dietei Ohsawa este de 10 zile. Dupa incetarea dietei urmeaza perioada de reacomodare. Aceasta trecere se va face foarte lent, introducand cate 2 maxim 4 alimente (legume, fructe, branza slaba, carne slaba) zilnic, pe langa cunoscutele cereale folosite in acest regim. Foarte importanta este readaptarea organismului cu multitudinea de nutrienti intalniti in diferitele alimente consumate.

    Trebuie ca pe durata celor 10 zile sa se consume exclusiv cereale cu energie yang (orez, grau, mei, hrisca), fierte, macinate ori sub forma terci (se prepara ca si mamaliga), in orice combinatie sau cantitate. Lichidele admise sunt apa plata sau apa de izvor.

    În etapa următoare, după ce corpul s-a purificat, trebuie consumate alimente cât mai pure şi hrănitoare, pentru refacerea şi regenerarea organismului după cura de purificare. De regulă, în această etapă se consumă alimente energizante, uşor de asimilat şi bogate în vitamine şi minerale naturale; exemple de asemenea alimente ar fi: cerealele integrale, mierea, polenul, fructele şi legumele proaspete, condimentele aromatice, leguminoasele şi seminţele oleaginoase (nuci, migdale, susan etc.), carnea slaba(peste, pui, vita slaba).

    Pentru exemple de retete ( cum sa mai diversificam meniul zilnic al regimului nr. 7) incercati aici . . . . .

    Se poate ajunge la o pierdere in greutate de aproximativ 7 kg in cele 10 zile de regim Oshawa.

    Beneficiile asupra sanatatii in dieta Ohsawa:

  • * recomandata celor cu dezechilibre energetice Yin si celor cu boli cronice,
  • * imbunatateste controlul asupra energiei vitale si a celei sexuale,
  • * rezultate vizibile de vindecare in unele cazuri de impotenta precoce sau impotenta cauzata de consum excesiv de alcool sau de narcotice, de diabet sau cancer.
  • Pentru mai multe despre beneficiile regimului Oshawa vizitati forumul despre regimul Ohsawa

    Atentie!

    Pot aparea unele reactii fiziologice adverse datorita purificarii intense si a dezintoxicarii masive a organismului, dar care vor disparea in foarte scurt timp.