Vitaminele

Desi necesare in cantitati mai mici decat grasimile, proteinele sau hidratii de carbon, vitaminele sunt la fel de importante.

Vitaminele sunt vitale pentru creier, sistemul nervos si pentru aproape fiecare proces din organism. Ele “incarca” enzimele, care la randul lor intretin functionarea tuturor proceselor din organism.

Legumele si fructele proaspete sunt cele mai bogate in vitaminele B si C.

Rolul Vitaminelor:

  • ajuta la echilibrul hormonal,
  • sunt necesare in producerea de energie,
  • ajuta la intarirea sistemului imunitar,
  • contribuie la mentinerea sanatatii pielii si protejarea arterelor;

Mancati zilnic trei sau patru portii de legume radacinoase, frunzoase si de culoare verde inchis, si trei sau mai multe portii de fructe proaspete plus cateva nuci sau seminte.

  • Vitaminele A, C si E sunt antioxidanti: ele incetinesc procesul de imbatranire si va protejeaza organismul de cancer, boli de inima si poluare.
  • Vitaminele complexului B si vitamina C sunt importante in procesul transfor-marii alimentelor in energie fizica si psihica.
  • Vitamina D, care se gaseste in lapte, oua, peste si came, va ajuta sa controlati echilibrul calciului. De asemenea, se poate obtine la nivelul pielii sub actiunea razelor solare.
  • Vitamina A exista sub doua forme: retinolul, care este forma de origine animala si se gaseste in came, peste, oua si produse lactate, si betacarotenul, care se gaseste in fructele si legumele de culoare rosie, galbena si portocalie.
  • Vitamina E se gaseste in seminte, nuci si uleiurile lor, si este deosebit de importanta deoarece protejeaza grasimile esentiale sa rancezeasca.

Luati ca supliment o multivitamina care sa contina cel putin urmatoarele componente:

vitamina A 1.500 meg, vitamina D 5 mg, vitamina E 67 mg, vitamina Bl 25 mg, vitamina B2 25 mg, vitamina B3 (niacina) 50 mg, vitamina B5 (acidul pantotenic) 50 mg, vitamina B6 50 mg, vitamina B12 10 mg, acidul folic 200 mg, biotina 50 mg.

De asemenea, luati zilnic 1000 mg de vitamina C.